insulina insulina

„Cu-KRZYK”- profesjonalna pielęgnacja stóp pacjenta diabetologicznego

mgr Anna Stachecka - Kantor
mgr Anna Stachecka - Kantor
Jest specjalistą podologii i od ponad 10 lat związana z tą tematyką. Praktykę zawodową zdobywała w trakcie mobilnych wizyt u potrzebujących pacjentów oraz podczas wolontariatu w poradni chirurgicznej i diabetologicznej w POSUM. Czytaj więcej
mgr Sara Nowicka
mgr Sara Nowicka
Podolog. Jej czujnym oczom nie umknie żadna zmiana, która mogłaby w przyszłości sprawić Pacjentowi kłopot. Czytaj więcej

Partner warsztatu:

Warsztat skierowany jest do podologów i kosmetologów specjalizujących się w pielęgnacji stóp osób z cukrzycą. Podczas tego intensywnego spotkania odkryjemy tajniki skutecznej opieki nad stopą cukrzyka. W trakcie warsztatu uczestnicy będą mieli okazję poznać różnorodne narzędzia używane w gabinecie podologicznym, zdobywając wiedzę na temat ich zastosowań i technik pracy. Ponadto przećwiczymy jak prawidłowo przeprowadzać diagnostykę stóp w kontekście cukrzycy, precyzyjnie analizując i identyfikując ewentualne zagrożenia. W części praktycznej zostanie omówione również dobieranie odpowiednich opatrunków w zespole stopy cukrzycowej, zdobywając umiejętności dostosowywania opieki do indywidualnych potrzeb pacjenta. Warsztat będzie nie tylko okazją do zdobycia nowych umiejętności, ale także do wymiany doświadczeń z profesjonalistami z branży.

Podczas warsztatów:
  • pokaz oraz praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi rotacyjnych używanych w precyzyjnej i bezpiecznej pracy nad aparatem paznokciowym oraz skórą stóp diabetyka
  • nauka przeprowadzania prawidłowej diagnostyki stóp za pomocą odpowiednich przyrząd np. w celu badania czucia (m.in. tiptherm czy monofilament)
  • prezentacja opatrunków dedykowanych pacjentom z cukrzycą oraz nauka właściwego doboru, dostosowanego do przypadku lub indywidualnych potrzeb pacjenta (firma Convatec)
  • case study – w ramach analizy przypadków z praktyki podologicznej, uczestnicy będą mieli okazję bacznej analizy i dyskusji nad rzeczywistymi sytuacjami, co pozwoli na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w kontekście podejmowania decyzji o terapii z uwzględnieniem współpracy interdyscyplinarnej.